چرا باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟

مرطوب کننده خوب

 ما در داروخانه کرج دارو انواع مختلفی از کرم‌های مرطوب کننده را ارائه می‌کنیم. کرم مرطوب‌ کننده‌ نقش مهمی در حفظ سلامت پوست شما بازی می‌کند. در واقع حفظ رطوبت پوست و رطوبت‌رسانی به آن از وظایف عمده این کرم‌ها است. سوال اینجاست که اصولا چرا باید از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنیم و تفاوت آن با کرم‌های عادی در چیست؟

استفاده روزانه از مرطوب‌کننده برای پوست سالم و حفظ سلامت پوست بسیار مهم است. اما خیلی از خانم‌ها همچنان استفاده از آن را در جهت تمایل به زیبایی و آرایش می‌دانند. در حالی‌که هر روش مراقبت از پوست که استفاده می‌کنید، در صورت بی‌توجهی به روال رطوبت‌رسانی کامل نخواهد بود. بدون کرم مرطوب کننده، پوست ما به سرعت خشک می‌شود.

علل خشکی پوست

مرطوب کننده پوست

 در بیشتر موارد، خشکی پوست یک دلیل محیطی دارد که یک دلیل عمومی آن سرمای فصول است. اما گاهی هم یک بیماری مسبب ایجاد خشکی پوست است. برطرف کردن خشکی پوست یکی از مهم ترین پاسخه ها به این سوال است که چرا باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم.

 مهم‌ترین عواملی که باعث خشکی پوست می‌شوند، عبارتند از:

آب و هوای محیط: در زمستان که دما و رطوبت هوا کم می‌شود، احتمال خشکی پوست بیشتر است. همچنین در مناطق بیابانی به دلیل خشکی زیاد هوا، خشکی پوست بیشتر اتفاق می‌افتد. البته برخی از خانم‌ها هم هستند که اگرچه بیشتر در محیط داخل خانه قرار دارند، اما باز هم پوستشان به صورت ژنتیکی خشک است.

 گرمای مصنوعی: شومینه، بخاری، اجاق، سیستم حرارتی مرکزی و موارد مشابه، هم هوا و هم پوست ما را خشک می‌کنند.

حمام و دوش آب داغ:  برخلاف چیزی که خیلی‌ از خانم‌ها فکر می‌کنند، استحمام و دوش گرفتن با آب داغ برای مدت طولانی می‌تواند پوست ما را خشک کند. حتی استخر و شنای زیاد به‌خصوص در آبِ دارای کلر زیاد احتمالا به خشکی پوست منجر شود.

صابون و شوینده قوی: این یکی  را بیشتر خانم‌ها می‌دانند و اصلا به همین دلیل هم هست که از پن‌های شستشو استفاده می‌کنند. بیشتر صابون‌ها، شوینده‌ها و شامپوهایی که در دسترس عموم قرار دارند، نرمی پوست را به‌شدت کم می‌کنند و پوست را خشک می‌کنند. دلیل این موضوع هم این است که این مواد اصولا با هدف پاک کردن چربی‌ها از سطح بدن درست شده‌اند.

سایر شرایط و بیماری‌ها:  دلایل بیماری هم در این دسته قرار می‌گیرد. افرادی که شرایط یا بیماری پوستی خاصی دارند، مانند کسانی که مبتلا به اگزما، حالت آلرژیک (آتوپیک) یا پسوریازیس هستند، بیشتر در معرض خشکی پوست قرار دارند.

مرطوب کننده

مزایای استفاده از مرطوب‌ کننده‌ پوست

  • یک مرطوب کننده مناسب می‌تواند به جلوگیری و درمان خشکی پوست کمک کند.
  • یک مرطوب کننده مناسب  می‌تواند از پوست حساس محافظت کند، باعث بهبود رنگ و بافت آن شود و نقایص آن را بپوشاند.
  • از آنجا که مرطوب‌کننده‌ها، آب را در خارجی‌ترین لایه پوست نگه می‌دارند، به عنوان سدی موقتی برای پوست شما نیز عمل می‌کنند.
  • مرطوب‌کننده‌ها همچنین از لایه بیرونی پوست در برابر اثرات مضر خورشید، باد و عوامل محیطی دیگر محافظت می‌کنند.

انواع مرطوب کننده و آبرسان در داروخانه کرج دارو

 تا حدود زیادی نوع پوست شما است که تعیین می‌کند چه مرطوب‌کننده‌ای بیش از بقیه برایتان مناسب است. اما ما در کرج دارو می‌توانیم به شما بگوییم که کدام مدل از محصولات موجود در بازار برایتان مناسب است. خصوصا حالا که امکان ارتباط با واتساپ وجود دارد، می‌توانید حتی از راه دور هم از دکتر پوست ما مشاوره بگیرید. برای ارتباط واتساپی، به این شماره پیغام دهید.

البته فراموش نکنید که “کرم مرطوب کننده” در واقع یک نام کلی برای انواع مرطوب کننده‌های موجود در بازار است. ما در اینجا برخی از مهم‌ترین آنها را برایتان لیست کرده‌ایم.

کرم مرطوب کننده

مرطوب کننده‌های موجود در بازار به فرم‌ها و شکل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند:

کرم‌ها: مرطوب‌کننده‌ها در قالب کرم نسبتا سنگین وزن بوده و کم و بیش می‌توانند غلیظ باشد. این کرم‌ها آبرسانی مناسبی را برای پوست فراهم کرده و پوست را نرم و لطیف نگه می‌دارند.

 لوسیون‌ها: مرطوب‌کننده‌های سبک وزنی هستند که محتوای بالایی از آب در آنها موجود است. لوسیون‌ها به راحتی جذب شده و پوست را چرب نمی‌کنند. به همین دلیل برای پوست‌های چرب بسیار مناسب به نظر می‌رسند.

 ژل‌ها: نوع دیگری از مرطوب‌کننده‌های سبک وزن هستند که به راحتی جذب شده و آبرسانی مناسبی را فراهم می‌کنند. برخی از ژل‌ها حاوی الکل بوده و برای پوست‌های حساس ممکن است مناسب نباشند.

 پمادها: سنگین‌ترین و غلیظ‌ترین نوع مرطوب کننده است که معمولا محتوای روغن بالایی در آن وجود دارد.

اگر هنوز هم برایتان سوال است که چرا باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم ، می‌توانید برای خرید انواع مرطوب کننده به ما پیغام دهید یا مستقیما به وب‌سایت کرج دارو یا اینستاگرام کرج دارو سر بزنید.

ارسال دیدگاه